Roudnice nad Labem je kvůli složitému terénu a historickým souvislostem, jako je most začínající uprostřed centra, velmi složitým městem z hlediska organizace dopravy.

Jednou z možností, jak ulevit přetíženým ulicím od hluku a kolon, je zvýšení bezpečnosti a komfortu chodců. Nutnost podpory pěší dopravy konstatuje i dokument “Koncepce organizace dopravy a zklidnění dopravy ve městě Roudnice nad Labem”, který byl schválen minulým zastupitelstvem.

Město naštěstí absenci přechodů vnímá a postupně nové přechody buduje. V nedávné době byl zbudován například přechod v Neklanově ulici, dva další na Třídě T. G. Masaryka, další přibyl v ulici Terezínská. V příštím roce mají být zbudovány další dva nové přechody.

Novy prechod 1


Otázkou je, jestli by Roudnice nad Labem neměla být v tomto ohledu ambicióznější? Míst, která jsou pro přecházení velmi nebezpečná, jsou ve městě spousty. Přechody chybí v blízkosti vlakového nádraží a na cestě k němu v ulici Arnoštova a na náměstí Jana z Dražic. Stejně tak chybí přechody směrem z vlakového nádraží do Bezděkova. Problematické je i přecházení v okolí 1. základní školy a 3. základní školy (zde chybí například přechod mezi budovou školky a školy), nebo naproti gymnáziu. Slavný roudnicky kruhový objezd “u Lály” je problematický nejen pro řidiče, ale pro všechny, kteří by zde rádi přešli směrem k sokolskému stadionu - přechod chybí.

Novy prechod 2



Přecházení je nebezpečné i v okrajových částech Roudnice. Namátkou zmíním “esíčko” v ulici 9. května, v dolní části Podlusk, kde je překonání vozovky téměř nemožné. Přechod chybí i na turisticky exponované cestě na Říp, a to přes ulici Kratochvílova (dopravně vytížená výpadová silnice směrem na Mělník) v lokalitě Na Krásných Horách. To jsou jen některá místa, která by si zasloužila pozornost.

Jaké přechody chybí Vám? Neváhejte se na mě obrátit, zkusíme společně vymyslet, jak se o nový přechod společně zasadit.